Training Conflictbemiddeling

mediation skils

 

 

Wil je leren hoe je gesprekken begeleidt tussen mensen waar meningsverschillen oplossingen, voortgang en verbetering van het werk en het werkplezier in de weg staan? Wil je zicht krijgen op de emoties en drijfveren die bepalend zijn bij conflicten en leren een effectieve oplossingsgerichte begeleider te zijn zodat (sluimerende) conflicten worden opgelost? Wil je weten hoe je afstand houdt en toch betrokken bent bij de oplossing van conflicten tussen medewerkers?

Training conflictbemiddeling.

Voor praktijkeigenaren en -managers.

“Ik kan niet geloven dat ik zo snel heb geleerd een andere rol in te nemen die waarde toevoegt.”

Weg met die roze olifant!

van inzicht naar resultaat

Hoe je meer effectief bemiddelt in conflicten

Ook zo klaar met die sluimerende conflicten? Of juist dat je teamleden continu over elkaar heen rollen? Alsof ze niks anders te doen hebben… Je zit er maar mooi mee als praktijkeigenaar of manager.

Je weet hoeveel effect onopgeloste of geëscaleerde conflicten hebben op de werksfeer, de resultaten, de kwaliteit van het werk en de relatie met cliënten.

Zelf heb je wel of niet een oplossing voor ogen maar de betrokkenen komen er niet goed uit, gaan het onderwerp onderling uit de weg en kijken misschien wel met een scheef oog naar jou om de boel op te lossen.

Je krijgt het idee dat er onder water van alles speelt en weet niet hoe je dit bespreekbaar moet krijgen.

Eerdere pogingen zijn wellicht mislukt en je weet dat er meer uit te halen is en je daar een bijdrage in zou kunnen leveren.

Voor je eigen rol en functie zie je het als een groeistap om te leren gesprekken tussen mensen actief en opbouwend te begeleiden zodat verbeteringen worden doorgevoerd en iedereen weer op zijn plek met positieve energie kan werken.

Wat ik zie is een andere benadering van lastige situaties nadat mijn praktijkmanager de training heeft gevolgd. Zelf krijg ik een beter beeld. van wat er speelt in mijn bedrijf, waardoor ik gesprekken eerder en concreter aan ga. Erg waardevol.

Nico Bezuur – Eigenaar Qyom Tandartsen

Mediation Skills

Conflictbekwaam in de praktijk

Uitdaging

In elke (tandarts-) praktijk komt het regelmatig voor: teamleden die over elkaar heen rollen, elkaar uit de weg gaan, misschien zelfs saboteren, onderhuidse conflicten, hun baan opzeggen door onvrede over de gang van zaken terwijl ze hoogstaand hun functie vervulden. 

Situaties waarin je achter blijft met een gevoel van wat heb ik hier laten liggen? Hoe had ik dit kunnen voorkomen? Wat had ik kunnen bijdragen aan oplossingen voor een specifieke medewerker en het hele team? Hoe had ik kunnen zorgen dat de angel er uit werd gehaald? Hoe werd ik zelf meegezogen in het probleem waardoor ik niet meer neutraal en onpartijdig kon zijn en hoe had ik zicht kunnen krijgen en bespreekbaar kunnen maken wat er werkelijk speelt? 

Oplossing

Het bespreekbaar krijgen van de essentie van onderhuidse conflicten zodat iedere betrokkene zich gehoord voelt, het niet meer alleen gaat over standpunten en meningen.

Zorgen dat de emoties kunnen worden geuit met respect voor de ander. Mensen aanzetten zelf over de echte onderwerpen, behoeften en belangen in gesprek te gaan en van daar uit oplossingen voor concrete werkproblemen te zoeken.

Als gespreksleider een neutrale rol in kunnen nemen om het proces te kanaliseren, de juiste vragen te stellen, iedereen aan bod te laten komen en heldere afspraken te laten maken.

Zelf sterk en stevig, betrokken en betrouwbaar. Conflictbekwaam en conflictvaardig.

Dat is wat je leert in de Training Mediation Skills.

“In twee dagen hoor je vol passie van Willy, hoe je conflicten bij de haren kan pakken. Daarbij groei je zelf en daardoor de hele praktijk.”

Marjan Siegers – Eigenaar Quatand

Ik wil dat ook

Voor praktijkeigenaren en praktijkmanagers

Training Conflictbemiddeling in de praktijk

Inzicht in

het ontstaan van conflicten
escalatie van meningsverschillen
manieren om te de-escaleren
omgaan met dreigende conflictsituaties
bespreekbaar krijgen drijfveren en behoeften
van standpunt naar belang
van verwijt naar verzoek
van strijdige naar verenigbare belangen
effectief en empathisch luisteren
omgaan met emoties
innemen neutrale rol 

 

VOOR PRAKTIJKEIGENAREN EN PRAKTIJKMANAGERS

Programma 2 dagen

Vanuit de pratkijkvoorbeelden uit de persoonlijke intake worden conflictsituaties ontleed aan de hand van praktische modellen. Hiermee wordt vervolgens geoefend en gereflecteerd.

Theorie, praktijkvoorbeelden van de deelnemers en de trainer en concrete opdrachten en oefeningen wisselen elkaar af. 

Na afloop van de eerste dag ga je aan de slag met het geleerde en wordt er in de tweede dag gerelflecteerd en dieper ingegaan op conflictdiagnose, interventietechnieken en het vinden van oplossingen in wederzijds belang.

Datum

22 november  2024

3  december 2024

tijd

9.00 – 17.30 uur

prijs

training: 995 euro

arrangement: 150 euro

excl. BTW

LOCATIE

“Willy geeft de training op een enthousiaste en zeer bekwame wijze. Haar kennis en ervaring van coaching en mediation heeft zij op een waardevolle manier bij elkaar gebracht.”

Jacqueline Strooband – Eigenaar M2 Tandartsen en M2 Academy

Ik schrijf me in

De training heeft mij ervan bewust gemaakt dat je conflicten of dreigende conflicten niet moet laten voor wat het is. Je krijgt een goed inzicht en mooie handvatten om bekwaam te worden. ‘Een conflict wordt pas een conflict als je het laat liggen’

Kirsten Martens - Praktijkmanager Qyom Tandartsen

Je toegewijde trainer

Willy van der Wind

Als communicatie- en gedragswetenschapper geef ik al jaren trainingen op het vlak van communicatie, teamontwikkeling, persoonlijke en leiderschapsontwikkeling. Daarin zijn het omgaan met conflicten en het vermijden, oplossen of samenwerken steeds thema’s geweest.

Sinds 2001 werk ik samen met Nico Bezuur in Bezuur & Van der Wind – Academie voor Meesterschap. Vanuit het bedrijfsleven daarna actief geweest in veel tandartspraktijken. Als trainer en coach teams, medewerkers, praktijkeigenaren en tandartsen gecoacht en veel tandartspraktijkeigenaren begeleid met praktijkontwikkeling en hun leiderschap.

Ik ben MfN-Mediator en heb me ontwikkeld als conflictexpert en verdiep me in relationele intelligentie. Ik deel graag al mijn kennis en inzichten met anderen. Zodat er meer werkplezier ontstaat en dus meer geluk op de werkvloer. Mijn stijl is helder, duidelijk, direct en ik hou van humor en echtheid. Een training bij mij is voor mij pas goed als iemand er echt van groeit.

Meer over mij vind je hier en op LinkedIn.

De training geeft de juiste handvaten om conflicten juist te benaderen en op te lossen.

Tera Roeders - Directie Beekpark Tandartsen

Helaas is het niet meer mogelijk u in te schrijven voor deze training. Laat uw gegevens achter voor informatie over nieuwe data op info@willyvanderwind.nl.

contact

Bezoekadres

Willy van der Wind

– Mediation & Meer –

 

De Hamermolen

Hoenderloseweg 155

7339 GE Ugchelen

 

info@willyvanderwind.nl

06 412 85 229

× Chat